İnternet Reklamcılığında Maliyetlendirme

1-Aksiyon Başı Maliyet – CPA (Cost-per-Action)

Aksiyon başı maliyet ya da kısaca CPA (Cost-per-Action) internet reklamcılığında en çok kullanılan maliyetlendirme yöntemlerindendir. Özellikle Satış işleminin gerçekleşmesi ve ya üyelik gibi aksiyonların maliyetlendirilmesidir.

Aksiyon başı maliyet, reklamverenlerin en çok tercih ettikleri maliyetlendirme yöntemlerinin başında gelmekte. Çünkü bu sistemde reklamveren sadece kullanıcının tıklaması üzerinden bir geri dönüş elde ettiği takdirde ödeme yapmaktadır. Kullanıcının üye olması, bir form doldurması, alışveriş işlemi gerçekleştirmesi gibi hedefler konulabilir.

2-Tıklama Başı Maliyet – CPC (Cost-per-Click)

Tıklama başı maliyet yayınlanan reklamın her tıklama için önceden belirlenmiş ücret ile maliyetlendirilmesidir. Ödemeler toplam tıklama sayısı üzerinden yapılmasına karşın reklamın yayınlandığı mecra ile genelde önceden bir birim fiyat ve click sayısı üzerinden anlaşılır. Anlaşılan click sayısına ulaşıldığında reklam yayını durdurulur. Tıklama başı maliyet internet reklamcılığında Tıklama Başı Ödeme (Pay per click-PPC) olarak da adlandırılmaktadır.

CPC sistemi CPM’e göre daha ölçümlenebilirdir ancak CPC ile çalışılan mecranın ücretlendirmeyi tekil tıklamalar üzerinden yapması gerekir. Bir çok firma birden fazla tıklama yapmış kişileri de ücretlendirerek harcanan bütçeyi yükseltmektedir. Reklam verilecek sistemin tekil kullanıcı sayısını ölçümleyebileceğinden emin olunmalı ve sözleşmeye eklenmelidir.

3-1000 Gösterim Başı Maliyet – CPM (Cost-per-thousand / Cost-per-mille)

Her 1.000 kullanıcı için belirlenen birim fiyat üzerinden reklam bedeli hesaplanır. Reklamınızı gören her 1.000 kullanıcı için bir ödeme yaparsınız.

Örneğin;

10.000TL bütçe ayırdığınızı varsayalım.

Ve 2.500.000 gösterim satın aldığınızı.

CPM=(10.000 x 1000)/2.500.000=4TL

Her 1.000 gösterim size 4 TL olarak maliyetlendirilecektir.

4-Hedef 1.000 İzlenim Başına Maliyet – CPTM (Cost per Targeted Thousand Impressions)
Reklamlar yine her 1.000 gösterim için ücretlendirilir fakat CPM’den farklı olarak bu sefer demografik bir hedefte konur örneğin sadece 20-30 yaş arasındaki kullanıcıların gördüğü reklamlar ücretlendirilir yada sadece istanbulda yer alan kadın kullanıcıların gördüğü vs gibi demografik hedefler konulur.

5-Karma Model – Hybrid Model

Hybrid model de iki ya da daha fazla maliyetlendirme yöntemi birlikte kullanılarak reklamlar ücretlendirilir. Örneğin CPM (1.000 Gösterim Başı Maliyet) ve CPA (Aksiyon Başı Maliyet) aynı reklam kampanyası içinde kullanılabilir. Özellikle affiliate firmaları tarafından tercih edilmektedir.

Not: Bu yazım 03.01.2014’de onlinepazarlama.co sitesinde yayımlanmıştır.

Share Button

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir